گفتاری از حجت‌الاسلام جعفری‌پور

چگونه نماز مقبول بخوانیم+پاسخ امام صادق(ع)

امام صادق(ع) خطاب به یکی از یاران فرمود: اگر نماز، تو را از سایر گناهان دور کند، بدان که صد در صد نماز تو پذیرفته شده، ولی اگر بعضی از گناهان را انجام می‌دهی، بدان به اندازه مقداری که گناه می‌کنی، نماز تو پذیرفته نشده است.

خبرگزاری فارس: چگونه نماز مقبول بخوانیم+پاسخ امام صادق(ع)
 

خبرگزاری فارس ـ حجت‌الاسلام ابوالفضل جعفری‌پور (مسئول پاسخگویی مرکز تخصصی نماز): مسأله نماز به عنوان یک مسأله عبادی زمینه‌ساز برای رشد و تعالی انسان در حوزه فردی و اجتماعی از منظر امام صادق(ع) جایگاه والایی دارد، همان گونه حضرت(ع) در بخش انتظار حضرت ولی‌عصر(عج) فرمود: «و لو أدرکته لخدمته أیّام حیاتی»، اگر من امام صادق(ع) زمان حکومت عدل مهدوی را درک می‌کردم، تمام عمرم خادم امام زمان(ع) می‌شوم، برای رسیدن به این جایگاه و اینکه انسان در فلسفه چه اعمالی می‌تواند به این جایگاه دست پیدا کند و بتواند از یاران امام زمان(عج) باشد، در آیه 41 سوره مبارکه حج خداوند تبارک و تعالی فرمود: «الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ...»، امام صادق(ع) در ذیل این آیه فرمودند: منظور از این افراد مهدی(عج) و یاران او هستند، اولین امری که بعد از ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) انجام می‌دهند، این است که نماز را بر روی کره زمین اقامه می‌کنند، «الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ».



یکی از یاران امام صادق(ع) گفته با ایشان به سفر حج رفتم در بين راه زير درخت خرماى خشكى نشسته بوديم. فرمود: اى نخل ما را از آنچه خداوند به عنوان روزى بندگانش در تو قرار داده است، بخوران! ديدم نخل پر از خرما شد و به طرف امام خم شد.
به گزارش خاورستان، به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) مطلبی از آیت الله جاودان در پی می آید:
 
ابن طلحه مى گويد: (1) امام جعفر صادق(ع) از بزرگان و سادات اهل بيت(ع) است. صاحب علوم كثير، عبادت فراوان، اوراد دائم، زهد آشكار و تلاوت بسيار، معانى قرآن كريم را بi دقت بررسى و از اقيانوس قرآن گوهرهاى ارزنده را استخراج مى كرد و نتايج شگفتى به دست مى آورد و اوقاتش را به انجام طاعات گوناگون تقسيم مى كرد به گونه اى كه از خود در آن باره حساب مى كشيد. ديدنش انسان را به ياد آخرت مى انداخت و شنيدن سخنش باعث پارسايى در دنيا مى شد. نتيجه پيروى از رهنمودهايش بهشت بود، نور جمالش ‍ گواهى مى داد كه او از سلاله نبوت است و پاكيزگى اعمالش روشن مى ساخت كه او از دودمان رسالت است. گروهى از بزرگان مذاهب و دانشمندان برجسته آنها مانند يحيى بن سعيد انصارى، ابن جريح، مالك بن انس، ثورى، ابن عيينه، ابوحنيفه، شعبه، ايوب سجستانى و ديگران از او حديث نقل كرده اند و از دانشش بهره جسته اند. مى گويد: او چندين لقب دارد كه مشهورتر از همه صادق است و از جمله آنها صابر، فاضل و طاهر مى باشد.


نگاه کردم دیدم به خانم ما میگه بقچه!
درسی که مرحوم کافی به یک بی‌حجاب داد
به گزارش جهان، محمد امین غلامی‎ در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت:
آقای کافی نقل می کردند: 
داشتم میرفتم قم، ماشین نبود، ماشین های شیراز رو سوار شدیم. یه خانمی هم جلوی ما نشسته بود،اون موقع هم که روسری سرشون نمی کردن! 
هی دقیقه ای یکبار موهاشو تکون می داد و سرشو تکون می داد و موهاش می خورد تو صورت من. هی بلند می شد می شست، هی سر و صدا می کرد. 
می خواست یه جوری جلب توجه عمومی کنه. 
برگشت، یه مرتبه نگاه کرد به منو خانمم که کنار دست من نشسته (خب چادر سرش بود و پوشیه هم زده بود به صورتش) 
گفت: آقا اون بقچه چیه گذاشتی کنارت؟  
بردار یکی بشینه. 
نگاه کردم دیدم به خانم ما میگه بقچه! 
گفتم: این خانم ماست. 
گفت: پس چرا اینطوری پیچیدیش؟ 
همه خندیدند. 
گفتم: خدایا کمکمون کن نذار مضحکه اینا بشیم. 
یهو یه چیزی به ذهنم رسید. 
بلند گفتم: آقای راننده! 
زد رو ترمز. 
گفتم: این چیه بغل ماشینت؟ 
گفت: آقاجون، ماشینه!  
ماشین هم ندیدی تو، آخوند؟! 
گفتم: چرا؟! دیدم. 
ولی این چیه روش کشیدن؟ 
گفت: چادره روش کشیدن دیگه! 
گفتم: خب، چرا چادر روش کشیده؟ 
گفت: من باید تا شیراز گاز و ترمز کنم، چه می دونم! 
چادر کشیدن کسی سیخونکش نکنن ، 
انگولکش نکنن ، 
خط نندازن روشو ... 
گفتم: خب، چرا شما نمی کشی رو ماشینت؟ 
گفت: حاجی جون بشین تو رو قرآن. 
این ماشین عمومیه!  
کسی چادر روش نمی کشه! 
اون خصوصیه روش چادر کشیدن! 
"منم زدم رو شونه شوهر این زنه گفتم: این خصوصیه، ما روش چادر کشیدیم".
 


مقاله بازگشت آزادگان به میهن اسلامی

بازگشت پرستوها به میهن اسلامی
 
26 مرداد ماه؛ سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را گرامی می داریم.

 

 

     هنگامی که رزمندگان اسلام در زمستان سال 65 پشت دیوارهای بصره رسیدند قطعنامه 598 مطرح و در سال 1366 به تصویب سازمان ملل متحد گردید. ایران در محتوای قطعنامه نکات مثبت و منفی آن را مورد تأمل قرار داد بنابراین در اولین موضع‌گیری نه آن را رد کرد، نه پذیرفت.
     در 27 تیرماه سال 1367 پذیرش قطعنامه 598 از طرف امام راحل اعلام گردید. عراق پذیرش قطعنامه را به منزله ضعف ایران تلقی کرد و با همدستی منافقین بار دیگر اقدام به تجاوزگری نمود. مرصاد عملیاتی بود که در پاسخ به تجاوزگری منافقین در عملیات فروغ جاویدان آنان طراحی شده و فروغ دشمن به افول انجامید.
     رزمندگان اسلام به تعرضات عراق و منافقین در اوائل مرداد 67 پاسخ محکمی دادند و آنها را به کام مرگ فرو بردند.
     عراق دریافت که در تحلیل دچار خطا شده است. صدام در 17 مرداد 67 به ناگزیر آتش‌بس را پذیرفت و اعلام آمادگی کرد که وارد مذاکره شود.
     شورای امنیت سازمان ملل متحد در 18 مرداد 67 قطعنامه 619 را تصویب کرد و به موجب آن گروه ناظران نظامی ایران و عراق و سازمان ملل (یونیماک) که حدود 400 نفر از 25 ملیت مختلف تشکیل شده بود در مرزهای دو کشور ایران و عراق مستقر شدند.
     پی‌گیری‌ها و مذاکرات فی مابین دو کشور دنبال می‌شد تا اینکه در 26 رمضان 1410 برابر اوائل اردیبهشت 69 صدام رئیس جمهور وقت عراق طی نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی و هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت خواستار مذاکرات در راستای صلح شده و پیشنهاد کرد که روزعید مبارک فطر ملاقات مستقیم در یک کشور ثالث مثل عربستان انجام گیرد. هاشمی رفسنجانی در پاسخ نوشت «ما مصممیم که در راه صلح همانند دوران دفاع، اعتماد مردم را به همراه داشته باشیم» و پیشنهاد داد قبل از تماس رؤسای دو کشور نماینده‌ای از سوی طرفین در کشوری ثالث وارد مذاکره‌ شوند و درباره آنچه باید انجام گیرد گفت‌وگو کرده تا زمینه تصمیم‌ نهایی را فراهم سازد.
     باب مکاتبات باز شد و ادامه یافت تا اینکه در تاریخ 69.5.17 ایران طی نامه‌ای بر معاهده 1975 تأکید کرد.
     عراق در پاسخ طی نامه‌ای در 23 مرداد 69 آنرا پذیرفت و نوشت:
     «مبادله‌ فوری و همه جانبه اسرای جنگ به هر تعدادی که در عراق و ایران به سر می‌برند و این را از طریق مرزهای زمینی و از راه خانقین - قصرشیرین و راه های دیگری که مورد توافق قرار می‌گیرد صورت خواهد گرفت و ما آغازگر این اقدام خواهیم بود و از روز جمعه 1990.8.17 [برابر 26 مرداد 1369] به آن مبادرت خواهیم کرد.»
در 26مردادماه اولین گروه اسرای جنگی که در واقع آزادگان در اسارت ما بودند آزاد شده و به آغوش ملت بازگشتند. تمامی مردم ایران این پیروزی را جشن گرفته و شور و هیجانی در خانواده‌ها و محله‌ها ایجاد شده بود.





به مناسبت 17 شوال سالروز غزوه احزاب

دیالوگ جالب امام علی(ع) با جنگاور سپاه دشمن/نقش یک ایرانی در سرنوشت‌سازترین غزوه صدر اسلام

هر بار که فریاد عمرو براى مبارزه بلند مى‌شد، فقط على(ع) بر مى‌خاست و از پیامبر مى‌خواست که به میدان برود، ولى پیامبر(ص) موافقت نمى‌کرد، آخرین بار که على(ع) اجازه مبارزه خواست، پیامبر به على(ع) فرمود: این عمرو بن عبدود است! على(ع) فرمود: من هم على هستم!

خبرگزاری فارس: دیالوگ جالب امام علی(ع) با جنگاور سپاه دشمن/نقش یک ایرانی در سرنوشت‌سازترین غزوه صدر اسلام
 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، هفدهم شوال سال پنجم هجری گروه‌های مختلف دشمنان اسلام رهسپار مدینه شدند تا به خیال خود مرکز حکومت اسلامی را از بین ببرند، این غزوه به نام جنگ احزاب یا خندق معروف است.

مرکز پاسخگویی به شبهات دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی در یادداشتی به بیان ماجرای این غزوه و دلاوری‌های حضرت امیرالمؤمنین(ع) پرداخته است که در ادامه می‌آید:

جنگ احزاب، چنانکه از نامش پیداست، نبردى بود که در آن تمام قبائل و گروه‌هاى مختلف دشمنان اسلام براى کوبیدن «اسلام جوان» متحد شده بودند. بعضى از مورخان نفرات سپاه کفر را در این جنگ بیش از 10 هزار نفر نوشته‏اند، در حالى که تعداد مسلمانان از سه هزار نفر تجاوز نمى‌ کرد.

سران قریش که فرماندهى این سپاه را به عهده داشتند، با توجه به نفرات و تجهیزات جنگى فراوان خود، نقشه جنگ را چنان طراحى کرده بودند که به خیال خود با این یورش، مسلمانان را به کلى نابود سازند و براى همیشه از دست حضرت محمد(ص) و پیروان او آسوده شوند!

 



به مناسبت ۱۵ شوال سالروز وفات «نگین ری»

مبلغی که از سوی امام هادی(ع) به شهرری آمد/ مزار سیدالکریم چگونه مشخص شد

یکی از شیعیان در خواب حضرت رسول‌الله(ص) را دید که فرمودند: از فرزندان من مردی از «سکة الموالی» به باغ عبدالجبار بن عبدالوهاب حمل شده و در زیر درخت سیبی دفن خواهد شد!

خبرگزاری فارس: مبلغی که از سوی امام هادی(ع) به شهرری آمد/ مزار سیدالکریم چگونه مشخص شد
 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، نیمه شوال سال 254 هجری قمری بزرگ مردی از سادات حسنی در سرزمین ری دعوت حق را لبیک گفت که امروزه مزارش زیارتگاه عاشقان و شیفتگان سیدالکریم(ع) است، مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم درباره حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یادداشتی را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است که در ادامه می‌آید:

ابوالقاسم عبدالعظیم بن عبدالله بن علی بن حسن بن زید بن حسن بن علی بن ابیطالب(ع) از سادات حسنی و از بزرگان این خاندان و مورد احترام امامان عصر خود و از راویان موثق بوده است. زندگی امامزاده عبدالعظیم حسنی از حیث تولد، تعداد امامانی که وی آنان را درک کرده و نیز تاریخ وفاتش به طور مشخص و معین در منابع ذکر نشده است و هر آنچه هست مورد اختلاف است. برخی تولد ایشان را در سال 173 هجری قمری در زمان امام موسی بن جعفر(ع) در مدینه دانسته اند و بنابراین نقل، آن جناب ده ساله بوده‌اند که امام موسی بن جعفر(ع) از دنیا رفته است.(1)



شهادت محمدرضا شفیعی,عملیات کربلای 4 ,شلمچه

گریه سرهنگ عراقی برای شهید تشنه‌

محکم به قابلمه چسبیده بود و آن را به سمت دهانش می‌کشید و اسیر دیگر سمت دیگر آن را گرفته بود تا نتواند آب بخورد.طولی نکشید که دستش از قابلمه جدا شد و پیکرش بر زمین افتاد.

جملات بالا بخشی از خاطرات منتشر نشده در مورد نحوه شهادت محمدرضا شفیعی (شهیدی که بعد از 16 سال با پیکری سالم پیدا شد) است که حسین محمدی مفرد، از غواصان «لشکر 5 نصر» و واحد تخریب در دوران دفاع مقدس بیان کرده است.

محمدی مفرد که چهارم دی ماه سال 1365 در «عملیات کربلای 4» و در سن 14 سالگی در منطقه شلمچه به اسارت نیروهای بعثی دشمن درآمده بود خاطراتی از نحوه شهادت شهید شفیعی را بیان کرد.

عملیات کربلای 4 سوم دی ماه سال 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه آغاز شد و در صبح دهم دی ماه همان سال توسط دشمن اسیر شدم و با توجه به جراحاتی که داشتم بعد از اذیت و شکنجه های بسیار، ششم دی ماه به همراه تعدادی از اسرای ایرانی به بیمارستان نظامی در شهر بصره منتقل شدیم.



شهدا
 

صلوات فراموش نشود؛
 عکس/ زنده به گور کردن فرزند خمینی(ره)  

عکسی که می بینید ، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۳ ، توسط «احسان رجبی» به ثبت رسیده است. محل عکس برداری ، ارتفاع ۱۱۲ ، واقع در شمال منطقه ی عملیاتی «فکه» است.

به گزارش صاحب نیوز به نقل از تا شهدا ، عکسی که می بینید ، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۳ ، توسط «احسان رجبی» به ثبت رسیده است. محل عکس برداری ، ارتفاع ۱۱۲ ، واقع در شمال منطقه ی عملیاتی «فکه» است. برادر حسین احمدی ، پیکر شهیدی را که به تازگی تفحص شده است ، نظاره می کند. پیکر این شهید که پس از ۱۲ سال ، چهره نمایانده است ، ویژگی  بسیار بارز و تکان دهنده ای دارد.دست ها و پاهای جسد با سیم تلفن بسته شده و در غربت و مظلومیت بی مانندی ، به احتمال قوی ، زنده به گور گردیده است. سیم تلفن های دور پاها به خوبی مشخص است. این معامله ای است که بعثی ها با بسیاری از بسیجیان و پاسداران مظلوم گرفتار شده در حلقه ی محاصره ی فکه کردند.
آیا به راستی کسی جز این رزمندگان بی نام و نشان ، شایستگی اطلاق عنوان «فرزند خمینی» را دارد؟ کسانی تنها به عشقِ آن نایب امام عصر(عج) وحشینه ترین شکنجه ها را به جان خریدند و با گوشت و پوست و خون خود ، با امامِ عشق بیعت نمودند.
آی شما میراث داران روح الله ! وای بر روزگارتان ! پاهای بسته ی این بسیجی ، هشداری است هولناک برای شما ! هیچ یادتان هست کدام میراث  حضرت روح الله است که خودش فرمود  اگر از آن غفلت کنید ، گرفتار دوزخ الهی شده و خواهید سوخت؟؟

شهدا

برچسب‌ها: 



امام رضا علیه السلام، نویسنده بزرگترین کتاب پزشکی جهان

15 توصیه سلامتی از امام رضا (ع)

از نخستین کسانی که در زمینه علم پزشکی کتاب نوشته اند، امام علی بن موسی الرضا علیه السلام است . امام وقتی به سوی طوس می آمدند، در نیشابور در مجلس مأمون با جماعتی از فلاسفه و پزشکان، چون یوحنا بن ماسویه و جبرئیل بن یخشوع و ابن بهله هندی و دیگر کسان گرد آمدند و سخن از طب به میدان آمد . وقتی مأمون در این باره از امام علیه السلام پرسش کرد،‌ حضرت فرمود : ((برای من به مرور زمان تجربیاتی حاصل گشته که آن را برای شما می نویسم)).

حضرت علیه السلام،‌ کتابی را درباره امور پزشکی نوشت و برای او فرستاد و مأمون دستور داد تا آن را با آب طلا بنویسند؛ از این رو به ((رساله ذهبیه)) موسوم گردید .

 



توصیه‌های آیت‌الله‌ بهجت(ره) درباره غذاخوردن/ عالمی که تا ۱۰۰سالگی نزد پزشک نرفت

آیت‌الله بهجت(ره) می‌گوید: علمای سابق که آن همه در علم و عمل موفق بودند و عمر با برکت داشتند و از انحراف فکری سالم بودند، در اثر خوردن غذای حلال و اجتناب از غذاهای شبهه‌ناک بوده است.

خبرگزاری فارس: توصیه‌های آیت‌الله‌ بهجت(ره) درباره غذاخوردن/ عالمی که تا ۱۰۰سالگی نزد پزشک نرفت

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، در آیین اسلام، بر خلاف بسیاری از آیین‌های دیگر، بدن آدمی مورد تحقیر نیست. اسلام بدن انسان را چیزی بی‌ارزش نمی‌شمارد، زیرا بدن انسان ابزار تکامل روح است. تحقیر بدن، در حکم تحقیر شخصیت آدمی است و کسی که مرتکب این عمل شود، مستوجب کیفر و قصاص خواهد بود.

بنابراین اسلام برای صحت و سلامتی، ارزش و اهمیت ویژه‌ای قایل بوده و از این رو فقه و سنت اسلامی مملو از مطالب و دستور العمل‌هایی در این زمینه است به همین مناسبت توصیه‌هایی را از مرحوم آیت‌الله بهجت درباره غذاخوردن در ادامه می‌آوریم:

وای بر ما اگر در خصوص خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از حرام اجتناب نکنیم؛ زیرا همین غذاها است که منشأ علم و ایمان یا کفر ما می‌شود!

یکی از معمرین علمای نجف که حدوداً صد سال از عمرش می‌گذشت، می‌فرمودند: تا این ساعت به طبیب مراجعه نکرده‌ام، عرض شد آقا! چطور می‌شود؟ شما چه برنامه‌ای را در زندگی رعایت کرده‌اید که تاکنون بیمار نشده‌اید؟ فرمودند: فقط تابع شرع مقدس بوده‌ام. یعنی در خوردن غذاها کماً و کیفاً و جهات دیگر فقط به دستور شرع عمل کرده‌ام.

امروزه مردم غذای لذیذ می‌خواهند نه غذای مفید. اصولاً غذاهای سرخ کرده ضرر دارند ولی چون به ذائقه انسان خوش می‌آیند، لذا همه خواهان آن هستند و توجه به ضرر آن ندارند. همچنین ما غذاهای لذیذ را خوب و مفید، و غذاهای غیر لذیذ را بد می‌دانیم، در حالی که چه بسا غذاهایی که با روغن سرخ شده، مضر باشند، ولی غذای آب‌پز نظیر آب گوشت مفید باشد.

خرما، شیر، ماست و روغن زیتون جامع بین غذا و دوا هستند. در مواردی انسان به غذایی میل دارد، ولی مظنون است که موجب مرض است. اخلال در نظم خوردن و هضم آن، و نیز اخلال در نظم خواب و دیگر کارها، موجب تاخیر تأثیر در آن‌هاست.

خوردن غذای شبهه‌ناک و نیز خوردن غذای کسی که از حرام پرهیز ندارد، هرچند جایز است؛ ولی انسان را مریض و از عبادات محروم می‌کند و یا سبب سلب توفیق می‌شود.

اعتدال در غذا برای سلامت مزاج خیلی مفید است. اگر انسان همیشه به نان خوردن عادت داشته باشد بهتر است گاهی برنج بخورد، و اگر همیشه برنج می‌خورد بهتر است گاهی نان و یا آش بخورد و تنوع در غذا داشته باشد. شخصی دندانش درد می‌کرد، نزد طبیب رفت که آن را بکشد، طبیب گفت: اگر سردرد گرفتی سرت را هم می‌کشی؟! اعتدال معده، دندادن درد را هم برطرف می‌کند؛ و بالاخره آن‌ آقا دندانش را نکشید!

انسان می‌‌تواند با رعایت آداب شرعی و دستورهای دینی، از اطبا بی‌نیاز شود. آقایی به فرزندانش تذکر می‌داد: سفارشی در فلان دکتر نوشته‌ام و آن این است که هر روز صبح یک عدد سیب میل کنید، و کاری به دکترها نداشته باشید.

آقایی که نود الی صد سال سن داشت، می‌گفت: هر صبح یک سیب رنده می‌کنند و من می‌خورم و می‌توانم از جا بلند شوم، و در طول سال در خانه سیب نگه می‌داریم.

اگر تصمیم دارید که در مشهد در ایام زیارتی بیمار نشوید همواره از آبلیمو در وعده‌های غذایی‌تان استفاده کنید که خواص پیشگیری دارد.

تمام فساد و افساد و غلغله و سروصدایی که در روی زمین بوده و هست و خواهد بود، از همین مأکل و مشرب است؛ زیرا تکالیف، متوجه غضب و شهوت است و تناول غذا و نوشیدنی، موجب آنهاست.

علمای سابق که آن همه در علم و عمل موفق بودند و عمر با برکت داشتند و از انحراف فکری سالم بودند، در اثر خوردن غذای حلال و اجتناب از غذاهای شبهه‌ناک بوده است. بوده‌اند کسانی که اگر معصیت یا خلافی از آنها صادر می‌شد یا غذای ناپاکی می‌خوردند، متوجه می‌شدند و می‌گفتند: تاریک شدیم، حجابی حاصل شد.

از غذای خود از نظر کم و کیف، کم کنید و از خوردن غذاهای محرک بپرهیزید. در هوای آزاد ورزش کنید، خصوصاً شب‌ها و بین‌الطلوعین مقداری قدم بزنید.  و از فکر و نظر در ناظر مهیج خودداری نمایید و برای ازدواج به نحو آسان اقدام کنید و با توبه و تضرع به درگاه خداوند مهربان و توسل به امام عصر(عج) از خداوند بخواهید که شما را از گناه حفظ فرماید.

 



 به مناسبت سالروز شهادت سرلشگر خلبان بابایی

حیای خلبانی که فرمانده آمریکاییش را متحیر کرد

شهید بابایی که ارتباط خوبی با فرمانده پایگاه آموزشی در آمریکا برقرار کرده بود، حتی به خانه او نیز می‌رفت. در این رفت‌وآمدها عباس در مقابل همسر فرمانده همیشه سر به زیر بود که این رفتار او سبب شد فرمانده آمریکایی متحیر شود.

خبرگزاری فارس: حیای خلبانی که فرمانده آمریکاییش را متحیر کرد
 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، شهید والامقام سرلشگر خلبان عباس بابایی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در روز چهاردهم آذر ماه 1329 شمسی در شهر قزوین دیده به جهان گشود.

وی در خانواده‌ای مذهبی پرورش یافت و از همان آغاز کودکی به علت کنجکاوی، هوش فراوان و نیز حس نوعدوستی توجه دیگران را به خود جلب می‌کرد.

شهید بابایی پانزدهم مرداد ماه سال 1366 به درجه رفیع شهادت نایل شد.



زندگي به سبك شهدا/ «مي‌دوم تا گناه نكنم»

مسائلي در اطرافم مي‌گذرد كه موجب مي‌شود شيطان مرا به گناه بكشاند...

«كلنل باكستر» فرمانده پايگاه هوايي آمريكا داشت از مهموني بر مي‌گشت همسرش هم همراهش بود، يك نفر كه دور زمين چمن پايگاه مي‌دويد، توجهشون رو جلب كرد، ساعت دو نيمه شب بود.

رفتند جلو ديدن خلبان عباس بابايي است، باكستر عباس رو صدا زد و علت اين كار را ازش پرسيد. عباس در جواب گفت:«مسائلي در اطرافم مي‌گذرد كه گاهي موجب مي‌شود شيطان با وسوسه‌هايش مرا به گناه بكشاند. در دين ما توصيه شده كه در چنين مواقعي بدويم يا دوش آب سرد بگيريم.»

فرداي آن روز در بولتن خبري پايگاه هوايي «ريس» اين مطلب توجه همه را به خود جلب كرد: «دانشجو بابايي ساعت ۲ بعد از نيمه شب مي‌دود تا شيطان را از خودش دور كند.»


2115_sunnah.jpg

 



هشتم شوال یادآور یکی از دردناکترین و وحشیانه ترین اعمال وهابیون پست فطرت و سفاک است که تا ابد دل زمین و آسمان خدا از آن گرفته است، و علاقمندان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام آزرده دل و خونین جگر این واقعه اند و لعن و نفرینشان بر دشمنان اهل بیت علیهم السلام تا ابد جاریست و دیر نباشد که اینان سزای اعمال خود را ببینند.


 

 

بقیع

 

اهل بیت علیهم السلام پیشوایان راستین دین خدا و واسطه فیض و رحمت خداوند متعال بوده و هستند.

در شأن و منزلت والای ایشان در کتب روایی شیعه و اهل سنت روایات زیادی از رسول خدا صلی الله علیه و آله رسیده است که مهمترین آنها که به حد تواتر رسیده و در صحت آن شکی نیست، حدیث "ثقلین" است. که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله اهل بیت خویش را هم سنگ قرآن در مسیر هدایت و عبودیت بر می شمارند.

اما افسوس که مسلمان نماهایی پیدا شدند و با دین خدا و وصیت رسولش بدترین کارها را کردند.

اینان برای رسیدن به دو روزی ریاست و سروری، سنگ بنای اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان را گذاشتند و هنوز پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به خاک سپرده نشده بنای کج رفتن مسلمانان و به انحطاط کشیدن آنان را گذاشتند، همان ها که بر صورت دختر نبی خدا سیلی زدند و وصی و جانشین رسول خدا صلی الله علیه و آله را در بند کرده و شکنجه دادند. که لعنت خدا تا ابد بر آن ها و خلف ناصالح و گمراهشان باد. 



بعد از هجرت مسلمانان به مدینه، بقیع تنها قبرستان مسلمانان بوده، مردم مدینه قبل از آمدن مسلمانان به آن‌جا اجساد مردگان خود را در دو گورستان «بنی‌حرام» و «بنی‌سالم» و گاهی نیز در خانه‌های‌شان دفن می‌کردند و در واقع بقیع اولین قبرستانی است که به دستور پیامبر اسلام و توسط مسلمانان صدر اسلام ساخته شد.

قبرستان بقیع

 



همسر شهید علی‌محمدی در نوشت: چند روز پیش یکی از دوستان با من تماس گرفت و گفت فلانی شنیدی که در همایش دلواپسان عکس شهید علی محمدی و شهید رضایی نژاد را حذف کرده اند.

همسر شهید علی‌محمدی در نوشت: چند روز پیش یکی از دوستان با من تماس گرفت و گفت فلانی شنیدی که در همایش دلواپسان عکس شهید علی محمدی و شهید رضایی نژاد را حذف کرده اند.

به گزارش ایسنا، در ادامه یادداشت منصوره کرمی - همسر شهید علی‌محمدی - می‌خوانید: حقیقتش این است که چند روزی است که به فکر فرورفته ام که آنها دلواپس چه هستند که شهید علی محمدی و شهید رضایی نژاد دلواپس آن نیستند. آیا، آن روزهایی که شهید علی محمدی و شهید رضایی نژاد نگران بودند اینها اصلا معنی نگرانی را می دانستند چیست؟ آیا، آن روزها که همسران ما به شهادت رسیدند، این آقایان نگران شده بودند؟ و همایشی گذاشتند تا مسوولان را بیدار کنند تا بیشتر از دانشمندان کشورمان مراقبت کنند؟ آیا، آن روزها که بین شهدا فرق می گذاشتند و شهید درجه یک، دو و سه درست می کردند، اصلا نگران صدماتی که به انقلاب، مردم و خانواده شهدا می زدند، بودند؟ آیا از دل من و همسر شهید رضایی نژاد با خبر بودند؟ که حالاآنها نگران شده اند و ما بی خیال انقلاب.

شنیده ام بعضی از آقایان دلواپس معتقدند که دولتمردان، رهبری نظام را تحت فشار قرار داده اند و برای همین هم رهبری هیچ صحبتی نمی کنند! خیلی تعجب کردم که این چه جور دلواپسی است که شما به خود اجازه می دهید حتی اقتدار رهبری نظام را هم زیر سوال ببرید. آیا فکر نمی کنید ناخواسته در دام دشمن افتاده اید و شاید این راهی که می روید شما را به ناکجاآباد ببرد؟ آیا، شما نمی دانید تنها پشتوانه انقلاب وجود رهبری انقلاب و وحدت مردم است؟ اگر ما الان با اعتماد به نفس پشت میز مذاکرات می‌نشینیم به خاطر تصمیمات درستی بوده است که از رهبری نظام تا مسوولان نظام، از اول پیروزی انقلاب اسلامی، در زمان های مناسب گرفته اند. کمی به انقلاب مصر و سوریه نگاه کنید و تفکر کنید که چرا جمهوری اسلامی به یکی از رکن های بزرگ منطقه تبدیل شده است و دیگر انقلاب ها چنین وضعیتی را ندارند.

بیایید به جای اینکه هر کدام از ما ساز خود را بزند فقط و فقط به فکر انقلاب و خون شهدایی باشیم که برای این آب و خاک ریخته شده است. بیایید، به جای اینکه به فکر قدرت طلبی و منافع شخصی مان باشیم، کمی هم به ادامه مبارزه با امریکا و صهیونیسم فکر کنیم. بیایید، به قول شهید علی محمدی در دوستی ها تبهکن داشته باشید و نسبت به هم محبت تابش کنید. چون همان طور که امام راحل عزیزمان دائم در طول رهبری انقلاب از وحدت کلمه صحبت می کردند و وحدت کلمه را ضامن پیروزی انقلاب اسلامی می دانستند و همچنین بعد از رحلت امام هم رهبر عزیزمان آیت الله خامنه ای دائم ما را به داشتن وحدت و انسجام ملی ترغیب کرده اند. بیایید با توکل به خدا و آشتی با هم و داشتن وحدت ملی در کنار هم و به دور از بازی های جناحی تنها به مبارزه خود با دشمنان بشریت و اسلام عزیزمان بیندیشیم و تا برقراری حکومت عدل الهی و حکومت حضرت مهدی (عج) دست در دست هم دهیم و اجازه ندهیم هیچ چیز و هیچ کس دربین ما ایجاد تفرقه کند. 


فاطمه 14 سال بیشتر نداشت که همه شروط هادی را برای ازدواج پذیرفت و به عقد او درآمد؛ هادی به فاطمه گفته بود اگر می تواند شرایط اعزام به جبهه های نبرد و مجروحیت و یا شاید شهادت همسرش را تحمل کند؟ دفترچه عقد را امضا و به عقد او درآید

فاطمه 14 سال بیشتر نداشت که همه شروط هادی را برای ازدواج پذیرفت و به عقد او درآمد؛ هادی به فاطمه گفته بود اگر می تواند شرایط اعزام به جبهه های نبرد و مجروحیت و یا شاید شهادت همسرش را تحمل کند؟ دفترچه عقد را امضا و به عقد او درآید.

به گزارش ایرنا جوانی رعنا با قامتی بلند راهی شد تا سنت پیامبر بزرگ اسلام (ص) ازدواج را اجابت کند اما این بار شرط هایی متفاوت برای برقرار این پیوند آسمانی به میان آمد؛ شرطهایی که این روزها دیگر خبری از آن نیست و آن شرط شهادت بود!


داعش زیارتگاه حضرت زینب (س) را منفجر کرد

عناصر داعش، با کارگذاری بمب و غارت تمامی وسایل موجود در این مکان مقدس، آن را بطور کامل منهدم کردند.
 

به گزارش فرهنگ نوز ، تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد، عناصر گروه تروریستی داعش، زیارتگاه حضرت زینب (س) را در منطقه سنجار در غرب موصل منفجر کردند.

سایت شبکه عراقی "سومریه نیوز" به نقل از یک منبع آگاه در استان نینوا تأکید کرد: پس از آنکه نیروهای پیشمرگه بدون هیچگونه درگیری از منطقه سنجار و ربیعه در غرب استان نینوا خارج شدند، عناصر داعش این مناطق را تحت کنترل خود در آوردند.

یک منبع امنیتی در استان نینوا با اعلام این خبر به شبکه تلویزیونی عراق، گفت: «عناصر داعش، با کارگذاری بمب و غارت تمامی وسایل موجود در این مکان مقدس، آن را بطور کامل منهدم کردند.»

داعش پس از عقب‌نشینی نیروهای کُرد پیشمرگه از شهرستان‌های "سنجار" و "ربیعه" در استان نینوا، این دو شهرستان را به تصرف کامل خود درآوردند.

 
داعش زیارتگاه حضرت زینب (س) را منفجر کرد


راز تعابیر رهبر انقلاب درباره صهیونیست‌ها/ سگ هاری که افسار حامیانش را در دست دارد

رهبر معظم انقلاب طی چند سال گذشته بارها از تعابیری درباره رژیم صهیونیستی استفاده کرده‌اند که با بررسی آن‌ها می‌توان دلیل انتخاب عبارتی مانند «سگ نگهبان استکبار» در منطقه را فهمید.

خبرگزاری فارس: راز تعابیر رهبر انقلاب درباره صهیونیست‌ها/ سگ هاری که افسار حامیانش را در دست دارد
 

گروه سیاسی خبرگزاری فارس- «سگ هارى و گرگ درنده‌اى به انسانهاى مظلوم حمله کرده است...» این تعبیر رهبر معظم انقلاب از رفتار و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه بود که در خطبه های نماز عید سعید فطر بیان شد. اما انتخاب واژه «سگ هار» برای معرفی رژیم صهیونیستی از سوی رهبر معظم انقلاب تنها محدود به سخنرانی اخیر ایشان نمی‌شود و پیش از این نیز از زوایای مختلف خصلت های رفتاری این رژیم اینگونه معرفی شده است.

این تعابیر که نه تنها رژیم صهیونیستی، بلکه آمریکا به عنوان بزرگترین حامی آنرا نیز مورد تحقیر و هجمه قرار می دهد، بارها از سوی رهبر انقلاب تکرار شده و با دقت بیشتر می‌توان دلیل انتخاب این صفت برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی را دریافت.

 



دیدار سعید جلیلی با خانواده شهید سردار کریمی:

دعا کنید آبروی شهدا را نبریم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خطاب به مادر شهید سردار سرلشکر عباس کریمی گفت: دعا کنید آبروی شهدا و امثال سردارانی چون شهید کریمی را نبریم.

خبرگزاری فارس: دعا کنید آبروی شهدا را نبریم
 

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سعید جلیلی بعد از ظهر امروز پس از شرکت در یادواره سردار سرلشکر شهید عباس کریمی و 52 شهید روستای قهرود از توابع این شهرستان در دیدار با مادر شهید کریمی، از خانواده شهدا به عنوان ذخیره‌ای ارزشمند برای کل کشور نام برد و اظهار داشت: هر چه داریم به واسطه و برکت خون شهدا است و آنها افتخار ما هستند.

وی، استمرار راه شهدا از جمله سردار عباس کریمی را افتخاری بزرگ دانست و گفت: بیچاره ما هستیم که از قافله شهدا باز مانده‌ایم و چاره کشور شهدا و خانواده معظم آنها هستند.

مادر شهید سردار عباس کریمی نیز در ادامه خطاب به جلیلی بیان داشت: با پیروی از مقام معظم رهبری، ایشان را در مسیر سختی که در پیش دارند یاری کنید.

وی همچنین از مسئولان خواست برای اسلام کار کنید و این چیزی است که شهدا از شما انتظار دارند.

این مادر شهید با اشاره به توصیه‌های عباس کریمی بیان داشت: ایشان همیشه سفارش می‌کرد که پشتیبان امام باشید و اگر امروز زنده بود حمایت از مقام معظم رهبری را به همگان توصیه می‌کرد.

وی، اخلاق خوب، مهربانی، دستگیری از درماندگان، احترام به والدین و نماز اول وقت را از ویژگی‌های سردار شهید عباس کریمی نام برد.

سعید جلیلی پس از این دیدار با حضور در گلزار شهدای روستای قهرود نسبت به مقام شامخ شهیدان این خطه با قرائت فاتحه ادای احترام کرد.

 



مزار سفیر امام حسین(ع) در شهر کوفه+تصاویر

کارنامه شهر کوفه در تاریخ عبرت‌هایی را پیش روی ما قرار می‌دهد که نگاه به آن خالی از لطف نیست، مانند ماجرای ورود حضرت مسلم بن عقیل(ع) به کوفه و تنها ماندن ایشان در شهری که داعیه طرفداری از امام را داشت.

خبرگزاری فارس: مزار سفیر امام حسین(ع) در شهر کوفه+تصاویر

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، شهر کوفه در 1375 سال پیش در پنجم شوال شاهد ورود نائب امام، مسلم بن عقیل(ع) بود، شهری که در کارنامه خود انواع نیرنگ‌ها، دسیسه‌ها و توطئه‌ها را به خاندان آل‌طه را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

اما از آنجایی که مردم این شهر از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خواسته بودند تا به این شهر بیایند و زمام امور را بر عهده بگیرند، به همین منظور امام حسین(ع) سفیر خود را به این شهر روانه کرد تا از نیت آنان اطلاع یابد.



عن الرّضا علیه السلام:

"أحسـن الظّن بالله فانّ مَن حسـن ظنّه بالله کان عنـد ظنّه وَ مَن رَضى باْلقَلیل مِنَ الرّزق قُبلَ مِنه الیَسیر مِن العمل وَ مَن رَضى بالیَسیر مِن الحلال خفّت مؤونته و نعم اهله وَ بصّره الله دار الدّنـیا وَ دَواءهـا وَ أخـرَجه منها سـالِماً إلى دارالسّلام."

امام رضا علیه السلام فرمود:

به خداوند خوشبین باش، زیرا هر که به خدا خوشبین باشد، خدا با گمان خـوش او همراه است و هر که به رزق و روزى اندک خشنود باشد، خـداوند به کردار اندک او خشنود باشد و هر که به اندک از روزى حلال خشنود باشـد، بارش سبک و خانـواده‌اش در نعمت باشد و خـداوند او را به دنیا و دوایـش بینا سازد و او را از دنیا به سلامت به دارالسلام بهشت می‌رساند .




 

اس ام اس عید فطر

 

عید فطر، روز چیدن میوه های شاداب استجابت مبارک باد

 

********************

 

استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان

و صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت...

 

********************

 

وقتی یادم میاد خیلی ها بودن که پارسال آخرین ماه رمضونشون رو تجربه کردن، دلم میگیره.... آخه شاید این بار نوبت من باشه که آخرین مهمونی ماه رمضون رو تجربه کنم...

 

********************

 

خدایا به ما توفیق ده تا از کسانی باشیم که حاصل دسترنج یکماه ی خود را در رمضان، از این به بعد هم حفظ کنیم.(آمین)

 

اس ام اس عید فطر

 

و چقدر سخت است که این عزیزترین عید را بدون آن عزیزترین غایب از نظر بگذرانیم .... اللهم عجل لولیک الفرج

 

********************

 

با پایان یافتن ماه رمضان، درهای رحمت خداوند بسته می شوند، مواظب باش لای در گیر نکنی!

 

********************

 

عید فطر مبارک. الان جلوی آینه بودم ماهو دیدم.

 

********************

 

کجایی؟؟ همه دارن رو پشت بوم دنبالت میگردن

آخه ماه من میخوان ببینن فراد عیده یا نه

 

اس ام اس عید فطر

 

می تونی چشماتو ببندی و منو تو ذهنت تصور کنی؟

...تونستی؟...

 

********************

 

به شما تبریک می گم! شما ماه رو دیدید! عید سعید فطر مبارک.

 

********************

 

حلول ماه شوال و عید سعید فطر مبارک باد!

 

********************

 

این عید فرخنده را به همگی شما عاشقان و دلدادگان صیام تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

 

اس ام اس عید فطر

 



دفتر رهبر معظم انقلاب مبلغ فطریه سال ۹۳ را اعلام کرد

مطابق فتوای رهبر معظم انقلاب حداقل فطریه امسال ۴۵۰۰ و در تهران ترجیحاً ۵ هزار تومان و کفاره افطار عذری، روزی ۱۵۰۰ و کفاره ابطال عمدی، روزی ۹۰ هزار تومان است.

خبرگزاری فارس: دفتر رهبر معظم انقلاب مبلغ فطریه سال ۹۳ را اعلام کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در آستانه‌ عید سعید فطر، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR گزیده‌ای از فتاوای آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ احکام فطریه و مبالغ مربوط به سال 1393 را منتشر می‌کند.

متن این استفتائات به شرح زیر است:

1. مبلغ فطریه سال 1393 در تهران و شهرستان چه مقدار است؟

فطریه عبارت است از سه کیلو گندم یا خرما یا کشمکش یا برنج و مانند اینها و یا پول یکی از اینها که برای امسال (1393) حداقل معادل 4500 تومان می‌باشد. البته بهتر است در تهران 5000 تومان پرداخت شود و همچنین افرادی که می‌خواهند بر اساس برنج پرداخت نمایند بهتر است حداقل 15000 تومان در نظر بگیرند.

2. مبلغ کفاره‌ی سال 1393 افطار عمدی و عذری روزه‌ی ماه رمضان چه مقدار است؟

کفاره یک مد طعام، 750 گرم گندم یا آرد یا نان یا برنج یا مانند اینها می‌باشد که اگر بخواهد پول آن را به افرادی بدهد که تبدیل به طعام بشود، می‌تواند در کفاره افطار عذری برای هر روز 1500 تومان و در ابطال عمدی هر روز 90000 تومان پرداخت کند.

3. فطریه‌ی مهمان یک شبه بر عهده‌ی چه کسی است؟

فطریه میهمان یک شبه بر عهده خودش می‌باشد و بر عهده‌ی میزبان نیست.

4. پرداخت فطریه غیر سادات به سادات و احکام آن چگونه است؟

غیر سادات نمی‌توانند فطریه را به سادات فقیر پرداخت کنند و در صورت پرداخت مجزی نمی‌باشد و ملاک در این امر سرپرست خانواده می‌باشد.

5. پرداخت فطریه در شهری غیر از شهر شخص پرداخت کننده چگونه است؟

بنابر احتیاط در همان شهری که هست پرداخت شود.

6. جهت مصرف فطریه چیست؟ و آیا می‌توان آن را برای اماکن مذهبی مصرف نمود؟

مصرف فطریه همان مصرف زکات است؛ ولی احتیاط این است که به فقرای مومن داده شود.

 



 016-1.jpg

 
 

 



برچسب ها : سبک زندگی

راستش شما هم حق داری! 
کسی تا مزۀ ریاست و مدیریت زیر زبانش نیامده باشد، ممکن است راحت حرف از تقوا و خویشتنداری بزند. ولی وقتی می توانی به اغلب خواسته هایت برسی بگونه ای که حتی آب از آب تکان نخورد، چرا نباید برسی؟ چرا نباید پشت خودت را ببندی؟
واقعا چه دلیلی آدمی باید داشته باد تا هنگام قدرت و توانمندی، پا کج نگذارد؟ جز عقالِ معرفت به دنیا و شناخت باطن دنیایی که در دسترسش می باشد، چه چیزی می تواند شکم و دامن او را از دنیای حرام پاک نگه دارد؟

امیرمومنان علی علیه السلام، در نامه ای (نامۀ 45 نهج البلاغه) که به سبب ملامت خطای یکی از فرماندارانش نوشته اند، به شیوه ای هنرمندانه دنیا را به او نشان می دهند. ایشان به عثمان ابن حنیف انصاری یاد می دهند که دنیا را در مقابل خود حاضر ببیند و با او اینگونه صحبت کند
"اى دنیا از من دور شو!
مهارت را بر پشت تو نهاده، و از چنگالهاى تو رهایى یافتم، 
و از دامهاى تو نجات یافته، و از لغزشگاه هایت دورى گزیده ام، 
کجایند بزرگانى که به بازیچه هاى خود فریبشان داده اى؟ 
کجایند امت هایى که با زور و زیورت آنها را فریفتى؟ که اکنون در گورها گرفتارند! و درون لحدها پنهان شده اند
اى دنیا به خدا سوگند! 
اگر شخصى دیدنى بودى، و قالب حس کردنى داشتى، حدود خدا را بر تو جارى مى کردم، 
به جهت بندگانى که آنها را با آرزوهایت فریب دادى، و ملتهایى که آنها را به هلاکت افکندى، 
و قدرتمندانى که آنها را تسلیم نابودى کردى، و هدف انواع بلاها قرار دادى که دیگر راه پس و پیش ندارند،
اما هیهات! 
کسى که در لغزشگاه تو قدم گذارد سقوط کرد، و آن کس که بر امواج تو سوار شد غرق گردید، 
کسى که از دامهاى تو رست پیروز شد، 
آن کس که از تو به سلامت گذشت نگران نیست که جایگاهش تنگ است، زیرا دنیا در پیش او چونان روزى است که گذشت.
از برابر دیدگانم دور شو، 
سوگند به خدا، رام تو نگردم که خوارم سازى، و مهارم را به دست تو ندهم که هر کجا خواهى مرا بکشانى، به خدا سوگند، سوگندى که تنها اراده خدا در آن است، 
چنان نفس خود را به ریاضت وادارم که به یک قرص نان، هرگاه بیابم، و به نمک به جاى نان خورش قناعت کند، 
و آنقدر از چشم ها اشک ریزم که چونان چشمه اى خشک درآید، و اشک چشم پایان پذیرد. 
آیا سزاوار است که چرندگان فراوان بخورند و راحت بخوابند، و گله گوسفندان پس از چرا کردن به آغل رو کنند، و على نیز از زاد و توشه خود بخورد و استراحت کند؟ 
چشمش روشن باد! 
که پس از سالیان دراز، چهار پایان رهاشده، و گله هاى گوسفندان را الگو قرار دهد!! 
خوشا به حال آن کس که مسوولیتهاى واجب را در پیشگاه خدا به انجام رسانده، و در راه خدا هرگونه سختى و تلخى را به جان خریده، و به شب زنده دارى پرداخته است، 
و اگر خواب بر او چیره شود بر روى زمین خوابیده، و کف دست را بالین خود قرار مى دهد، در گروهى که ترس از معاد خواب را از چشمانشان ربوده، و پهلو از بسترها گرفته، و لبهایشان به یاد پروردگار در حرکت و با استغفار طولانى گناهان را زدوده اند. (آنان حزب خداوندند، و همانا حزب خدا رستگار است.)
مسئول محترم نظام جمهوری اسلامی! 
در هر رده و شان مدیریتی که هستی؛ 
لطفا یکبار امتحان کن و در خلوت خودت با دنیا به مکالمه بنشین و با این عبارات او را خطاب کن و ببین در قلبت نسبت به دنیا تغییری رخ خواهد داد یا خیر... .



جنایات غزه واقعیت ذاتی رژیم گرگ‌صفت صهیونیستی است/ تنها راه علاج، نابودی رژیم صهیونیستی است/ مقاومت مسلحانه به کرانه باختری گسترش یابد

ما معتقدیم کرانه باختری نیز باید مانند غزه مسلح شود و کسانی که علاقه‌مند به سرنوشت فلسطین هستند در این زمینه فعالیت کنند تا رنج و محنت مردم فلسطین، در پرتو دست قدرتمند آنها و ضعف دشمن صهیونیست کاهش یابد.

خبرگزاری فارس: جنایات غزه واقعیت ذاتی رژیم گرگ‌صفت صهیونیستی است/ تنها راه علاج، نابودی رژیم صهیونیستی است/ مقاومت مسلحانه به کرانه باختری گسترش یابد
 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر مقام معظم رهبری، حدود هزار دانشجو از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی عصر امروز با حضرت آیت الله خامنه ای دیداری 2 و نیم ساعته داشتند تا رودررو، دغدغه ها، مطالبات و دیدگاههای جامعه دانشجویی را با رهبر انقلاب اسلامی مطرح کنند و در سخنان و پاسخهای ایشان، به تأمل در اولویتها و مسائل مختلف منطقه و کشور بپردازند.

حضرت آیت الله خامنه ای پس از شنیدن سخنان 90 دقیقه ای نمایندگان تشکلها و گروههای دانشجویی، با تحسین روحیه «پرنشاط، مطالبه گر، متفکرانه، منتقدانه و در عین حال مسئولانه» جامعه دانشجویی، به تبیین ریشه ها و عوامل حوادث دردناک غزه پرداختند و تأکید کردند: این جنایات خارج از تصور، واقعیت ذاتی رژیم گرگ صفت و کودک کشی است که تنها علاجش نابودی و از بین رفتن است البته تا آن هنگام، مقاومت قاطع و مسلحانه فلسطینی ها و گسترش آن به کرانه باختری، تنها راه مقابله با این رژیم وحشی است ضمن اینکه دفاع وقیحانه آمریکا و غرب از جنایات صهیونیستها باید به عنوان یک تجربه مهم، در «شناخت، نگاه و برخورد» همه ما با غرب اثر بگذارد و بفهمیم که واقعیتها و حقیقت امریکا، همین است و ملت ایران نیز روز قدس با خروش عظیم خود، نشان می دهد  که یار مظلوم و دشمن ظالم است.