سقف پروازی پهپاد «شاهد129» تا 60هزار پا افزایش می‌یابد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه از برنامه ریزی این نیرو برای افزایش سقف پرواز پهپاد شاهد 129 تا 60 هزار پا خبر داد.

خبرگزاری فارس: سقف پروازی پهپاد «شاهد129» تا 60هزار پا افزایش می‌یابد 
 

 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، فرمانده معظم کل قوا طی بازدید روز یکشنبه خود از نمایشگاه جدیدترین محصولات نیروی هوافضای سپاه، از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفتند.

پهپادهای فُطُرس، شاهد129، RQ170 ایرانی و چند مدل دیگر از هواپیماهای بدون سرنشین در این نمایشگاه به نمایش در آمده بود.

در بخشی از این بازدید، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با ارائه گزارشی از ویژگی‌های هواپیماهای بدون سرنشین، اعلام کرد که افزایش سقف پرواز پهپاد شاهد 129 تا 50 و 60 هزار پا (حدود 18 کیلومتر) را در دستور کار دارند.



پایان بی‌نتیجه چهارمین دور مذاکرات/ مقام ایرانی:پیشرفت خاصی نداشتیم/ دیپلمات غربی:انتظار انعطاف بیشتری از ایران داشتیم/ایتارتاس:دور بعدی 26 خرداد

سه روز مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 جمعه شب در حالی پایان یافت که طرفین روند پیشرفت گفت‌وگوها را «کند و دشوار» توصیف کردند. هنوز زمان دقیق دور بعدی مذاکرات مشخص نشده است.

خبرگزاری فارس: پایان بی‌نتیجه چهارمین دور مذاکرات/ مقام ایرانی:پیشرفت خاصی نداشتیم/ دیپلمات غربی:انتظار انعطاف بیشتری از ایران داشتیم/ایتارتاس:دور بعدی 26 خرداد

 

به گزارش خبرگزاری فارس، مذاکرات ایران و 1+5 از مهر ماه سال گذشته در ژنو آغاز شد که در دور سوم مذاکرات در این شهر ایران و 1+5 به توافقنامه‌ای تحت عنوان برنامه اقدام مشترک دست یافتند.

بعد از آن مذاکرات، از اسفندماه سال گذشته در وین از سرگرفته شد تا مفاد توافقنامه راه حل جامع تهیه شود. تاکنون سه دور از این گفت‌وگوها برگزار شده و طرفین دور چهارم این مذاکرات را از دیروز آغاز کرده که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

روز گذشته نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای به ریاست «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین آغاز شد و ادامه رایزنی‌های وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور نگارش متن پیش نویس توافق جامع هسته‌ای برای مشورت‌های بیشتر دو طرف به امروز موکول شد.

مخاطبان محترم خبرگزاری فارس می‌توانند اخبار لحظه به لحظه مذاکرات و حواشی آن را از طریق این گزارش که به روز رسانی می‌شود، پیگیری کنند. "متن کامل هر خبر"، با کلیک بر روی زمان انتشار قابل مشاهده است:

 

 



نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی با حضور یادگار امام

سید حسن خمینی: در مقابل بی ادبان اگر مودب باشیم، پیروزیم

در زندگی امام بزرگوارمان یکی از قلل رفیع زندگی ایشان ادب است؛ چنانکه ما در طول تاریخ زندگی امام خمینی نیز حتی یک واژه غیرمودبانه نه شنیده ایم و نه شنیده ایم که دیگران شنیده باشند. مثلاً می گویند آقای ریگان.

یادگار امام با بیان اینکه جامعه ایرانی جامعه ای مودب است، اظهار کرد: هر اندازه در مقابل شما بی ادبی کنند اگر مودب باشید در چشم مخاطب پیروزید اما اگر خدای نکرده خشمگین شدید و واکنشی شبیه بی ادبان نشان دادید؛ در آن لحظه در چشم ،گوش و دل مردم بازنده اید .


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


مذهب تشیع برای دعا اهمیت و جایگاه ویژه‌ای قائل است؛ یکی از دعاهایی که در «ایام الببض» ماه رجب سفارش شده است دعای «ام داوود» است.
 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: داستان اعمال نیمه رجب و دعای معروف «ام داوود» را شیخ صدوق، شیخ طوسی، علامه مجلسی و سید بن طاووس از نظر سند معتبر دانسته‌اند و از نظر تاثیر در استجابت دعا توصیه کرده‌اند.

وی در تشریح این داستان ادامه داد: فاطمه، مادر داوود و مادر هم شیر و رضایی امام صادق (ع) روایت کرده است که منصور دوانیقی لشکری را به مدینه فرستاد عده‌ای را کشت و تعدادی را اسیر کرد و به زنجیر کشید که فرزند من داوود در میان آنها بود، حادثه اسیری فرزندم برایم بسیار تلخ و دردناک بود برای رفع مشکل خود فراوان دعا می‌کردم و از اشخاص صالح می‌خواستم برای آزادی فرزندم دعا کنند ولی هیچ نتیجه‌ای نگرفتم.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: ام‌داوود می‌گوید یک روز با خبر شدم که امام صادق (ع) بیمار شده است به عیادت ایشان رفتم و وقتی خدمت حضرت رسیدم فرمودند: از داوود خبر تازه‌ای نداری؟ با آه جان سوزی گفتم: نه مولای من! از شما برادر هم شیر او تقاضا دارم برای آزادی فرزندم دعا کنید. امام صادق (ع) فرمود: چرا تاکنون از دعای «استفتاح» غفلت کرده‌ای؟! مگر نمی‌دانی به وسیله این دعا درهای آسمان گشوده می‌شود و فرشتگان دعا کننده را مژده استجابت می‌دهند و خداوند پاداش این دعا را بهشت قرار داده است؟!

طباطبایی اظهار کرد: در روایت آمده که ام‌داوود از حضرت می‌پرسد آن دعا چیست؟ امام صادق (ع) نیز فرمودند: ای مادر داوود ماه رجب نزدیک است؛ سیزده، چهارده و پانزده آن را که ایام البیض نام دارد روزه بگیر و نزدیک ظهر پانزدهم غسل کن و هشت رکعت نماز با خلوص نیت بخوان. آن‌گاه حضرت دستور کامل اعمال را به او تعلیم داد.

وی افزود: ام داوود می‌گوید گذشت تا اینکه ماه رجب فرا رسید و دستور امام را همانطور که فرمودند اجرا کردم، شب شانزدهم از نیمه گذشته بود پیغمبر و جمعی از فرشتگان و پیامبران که برای آنها دعا و رحمت فرستاده بودم را در خواب دیدم رسول خدا (ص) به من فرمود ای ام داوود این جماعتی که مشاهده می‌کنی شفیعان تو هستند که برای تو دعا کرده‌اند و مژده می‌دهند که حاجت تو برآورده می‌شود و فرزندت سالم به آغوش تو باز می‌گردد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در ادامه روایت ام‌داوود آمده است که: از خواب برخاستم، به اندازه‌ای که یک سوار تیزرو بتواند از عراق به مدینه آید گذشته بود که ناگهان در خانه باز شد و فرزندم به من وارد گردید.

طباطبایی گفت: ام داوود برای عرض ادب و سپاس نزد امام صادق (ع) رفت و از ایشان سوال کرد، ای مولای من این دعا را در غیر ماه رجب هم می‌توان خواند؟ و حضرت فرموند: اگر روز عرفه با جمعه هماهنگ شود این دعا را می‌توان خواند و هر کس به خواندن آن اقدام نماید، خداوند او را مشمول رحمت و آمرزش خود قرار می‌دهد.



کیهان نوشت: مریلا زارعی بازیگر سینما به تازگی در گفت‌وگویی، اعلان کرده و گفته که «عده‌ای» با او تماس گرفته و پیغام داده‌اند که در فیلم «چ» (شهید چمران) بازی نکند! البته همین بازیگر سینما، قبلا هم به خاطر پذیرفتن ایفای نقش در فیلم «قلاده‌های طلا» (فیلمی که علیه کودتای نافرجام و ضدملی سال88 ساخته شده بود) تحت فشارهای «عده‌ای» قرار گرفته و از بازی در این فیلم، مجبور به انصراف شده بود.اشک های ناتمام مریلا زارعی در کاخ جشنواره فیلم فجر + تصاویراین‌گونه اتفاقات شاید برای افرادی که خارج از گود نشسته و از مناسبات درون سینما خبر ندارند، کمی نامتعارف و غیرممکن به نظر برسد. اما برای اهالی سینما، ماجرایی آشنا و همیشگی است.کافی است، برخی از موارد مشابه که نگارنده در مقام روزنامه‌نگار با آن برخورد کردم را مرور کنیم تا با عمق مسئله بیشتر آگاه شویم:یک- با یکی از کارگردان‌های جوان سینما و تلویزیون گفت‌وگو می‌کنم. وی در حین گفت‌وگو، از فیلم «جدایی نادر از سیمین» و کارگردان آن، یعنی اصغر فرهادی انتقاد می‌کند. اما در پایان گفت‌وگو، تأکید می‌کند که این بخش‌های مصاحبه حتما حذف شود، چون اگر انتقادات او از فیلم «جدایی...» و فرهادی علنی شود، «عده‌ای» برایش دردسر می‌سازند و در کارش اخلال ایجاد می‌کنند!دو- با یک بازیگر بی‌حاشیه سینما و تلویزیون- که این روزها با ایفای نقش کوتاهی در فیلم «چ» درخشیده است- تماس می‌گیرم. وقتی از او درخواست گفت‌وگو برای روزنامه کیهان می‌کنم، با خوشحالی استقبال می‌کند. گفت‌وگو را انجام می‌دهیم. اما چند روز بعد تماس می‌گیرد و عذرخواهی می‌کند. درخواستش این است که این گفت‌وگو در کیهان منتشر نشود. می‌گوید؛ «من با کیهان مشکلی ندارم، اما تازه متوجه شده‌ام که اگر این گفت‌وگو چاپ شود «عده‌ای» برایم دردسر درست می‌کنند!»سه- از کارگردان جوانی که قرار است فیلمش به زودی در سینماها اکران شود، درخواست گفت‌وگو می‌کنم. او پاسخ می‌دهد که از دوران کودکی تاکنون همیشه روزنامه کیهان می‌خوانده و به این روزنامه علاقه‌مند است. اما اگر مصاحبه‌اش در کیهان چاپ شود، «عده‌ای» در سینما برایش دردسر ایجاد می‌کنند!

 




صفحه قبل 1 ... 60 61 62 63 64 ... 75 صفحه بعد